Ny kostym med nytt snitt

Nytt gränssnitt för den börsnoterade industrikoncernen Beijer Alma. Eller egentligen är hela webben omgjord från grunden. Struktur och innehåll har förfinats och anpassats ännu bättre till målgruppen aktieägare och övriga intressenter. Det är full fokus på den finansiella rapporteringen och att ge snabb och aktuell ekonomisk information i realtid. Sedan berättar vi också om hållbarhetsarbetet…

Read More →

Ta hand om varandra

Ersta diakoni har flera behjärtansvärda verksamheter. Två gånger om året väljer de ut ett speciellt ändamål för att kunna hjälpa behövande ännu lite mer. Inför varje kampanj har Russindesign hjälpt till med budskap, uttryck, grafisk design och anpassat det till olika kanaler. Det har resulterat i: kampanjsymbol, DR-utskick, kuvert, diplom, etiketter, flyers, affischer, banners och…

Read More →

Nytt sjukhus – ny webb

Ersta diakoni bygger nytt sjukhus. Russindesign designar ny webb – en helt rimlig och rolig kombo. I den 23 000 kvadratmeter stora sjukhusbyggnaden kommer det att finnas 90 vårdplatser. Här kommer 6 000 operationer att utföras varje år och det nya sjukhuset kommer ta emot ungefär 60 000 patientbesök. Sjukhuset ska vara klart 2023. Jag…

Read More →

Delat gränssnitt

Ett varumärke delat i två gränssnitt. För hur gör man om man har ett välkänt företagsnamn och en yrkestitel men utbildar sig vidare till ytterligare ett yrke? Kanske som Fredrik von Schewen, som både är inredningsarkitekt och samtalsterapeut. I hans fall kunde vi inte göra två helt olika webbar, så vi gjorde en som blev…

Read More →

För lärare – för lärandet

Lärarstiftelsen finns för att lärare finns. Det blev utgångspunkten för anslag, struktur och innehåll för Lärarstiftelsens nya webb. God avkastning från stiftelsens tillgångar gör det möjligt att stötta lärarna i deras yrkesroll på flera olika sätt. Och därför fokuserade vi framför allt på de stipendier som Lärarstiftelsen erbjuder lärarna. Russindesign tog fram strategi, struktur, koncept…

Read More →

Det var en gång en sagolik skola …

Det var en gång en sagolik skola, Folkskolan, som startades för 175 år sedan. Det måste vi fira tänkte Lärarstiftelsen. Ordentligt. Det blev en utställning: En sagolik skola – folkskolan 175 år. Den öppnade på Waldemarsudde i mars 2017. Men nu åker utställningen land och rike runt fram till och med 2019. Åsa Carlström Workshop var…

Read More →

LRF slår ett extra slag för mjölken

Med Hjärta mjölk vill LRF slå ett extra slag för mjölken. En kampanj med en treårig plan och som ska regera i sociala medier. Russindesign står bakom idé och koncept tillsammans med Michélsen kommunikation. Jag har gjort symbolen och det grafiska uttrycket medan Anna Michélsen har stått för copy och projektlederi. Hittills har det blivit…

Read More →

Helhetsgrepp om Rörmakaren

Helhetsgrepp om Rörmakaren med grafisk identitet och logotyp. Logotypen är både tydlig och rörig med högt signalvärde. Den kan enkelt placeras på allt från visitkort till arbetskläder och bilar. Webben är rakt upp och ner en responsiv one page-lösning. Här ville vi betona hantverket och yrkesskickligheten, vilket förstärks av Petter Karlbergs foton. Men också skildra…

Read More →

Dunka dunka till mobiloperatören 3

Dunka dunka. Russin dunkar på med gränssnitt till mobiloperatören 3 och för deras musiktjänst anpassad för webb och mobil. Det bidde både en dansk och svensk variant i samarbete med amerikanska Vidiator, som utvecklades i Ungern. Jorå, Russindesign jobbar internationellt.

Det nya råa ledarskapet

Raw handlar om kommunikation och ledarskap. Grunden till ett gott och sunt ledarskap finns där mellan rötter och vingar, säger Pia Leino Ragnardotter. Raw står för roots and wings och utifrån det lär Pia chefer att bli bra, riktigt bra. Hur då? Läs mer på webben rawledarskap.se > Tidigare har jag gjort logotyp och grafisk…

Read More →

Back to Top