Ny kostym med nytt snitt

Nytt gränssnitt för den börsnoterade industrikoncernen Beijer Alma. Eller egentligen är hela webben omgjord från grunden. Struktur och innehåll har förfinats och anpassats ännu bättre till målgruppen aktieägare och övriga intressenter. Det är full fokus på den finansiella rapporteringen och att ge snabb och aktuell ekonomisk information i realtid. Sedan berättar vi också om hållbarhetsarbetet och verksamheten i dotterbolagen. Sammantaget ska ge en sann bild och en bra beskrivning av koncernen i sin helhet. Webben kommer inom kort att byggas ut med ytterligare funktioner.
Russindesign har tagit fram strategin för webben, strukturerat, planerat och designat den nya. Houdini står för tekniken bakom. Formen grundar sig på Åsa Waldtons övergripande design för årsredovisningen, Fredrik Lilieblads texter, Peter Philips och Daniel Hertzells och Carl Hjeltes finfina foton. Förutom webben jobbar Russindesign också kontinuerligt med Beijer Almas sociala kanaler.
Voilà här är webben IRL >
Webben var nominerad till Svenska Designpriset 2020 i kategorin identitet/digital.

Facebookpinterestlinkedinmail

Tags: KONCEPT, DIGITALT, SOCIALT

Back to Top