Cancerrehab är livsviktigt

Cancerrehabfonden hjälper cancerdrabbade tillbaka till livet. Och fyller det tomrum som sjukvården inte alltid kan erbjuda när det gäller fysisk och psykisk rehabilitering. Men Cancerrehabfonden som avsändare var inte så tydlig. Logotypen behövde renoveras. Den grafiska profilen saknade en logovariant på höjden och den tillhörande figuren var så liten att den knappt syntes. Men logotypen var tvungen att renoveras varsamt, för igenkänningens skull. Och så fick det bli. Genom en annan placering kunde figuren växa. Nya färger adderades för att ge ett varmare och tydligare uttryck. Och profilen fick ny typografi och ett fräschare bildspråk, som vi nu ska fortsätta utveckla.

Svenska hjältar. Koncept, idé och design för kampanjen om Svenska hjältar i Aftonbladet, både print och webb, tillsammans med copy Catharina Nordström/Ordströms kommunikation.

Julkampanj 2021. Delar av resultatet ser du här: flera olika DR-utskick, kuvert, diplom och diverse digitalt material för webb och sociala medier. Också den tillsammans med Catharina Nordström/Ordströms kommunikation.

Webben. Nu har även fått ett helt nytt upplägg, uttryck och design, läs mer om projektet >

Facebookpinterestlinkedinmail

Tags: REDESIGN, IDENTITET, DIGITALT, TRYCK, KAMPANJ, SOCIALT

Back to Top