Kors och tvärs för hemtjänsten

Lösningen på vardagsbekymren med Ersta diakonis hemtjänst. Kampanjen för hemtjänsten innefattade Stockholm med omnejd men också Gävle och Sundsvall, där Erstas verksamhet är ganska ny. Målgruppen är äldre människor som bor hemma men som har behov av hjälp och stöd i vardagen. Konceptet och idén blev därför ett korsord där vi kunde få med flera av hemtjänstens ledord på ett lekfullt sätt, utan att skriva betraktaren på näsan. Och som förhoppningsvis lockar och triggar den korsordslösande målgruppen. Russindesign stod för idé och koncept, grafisk design och copy på busskyltar, flyers som utskick, annonser och digitalt material för sociala medier. Konceptet har också återanvänts och kompletterats.

Se vad Russindesign gjort mer för Ersta diakoni:
Årliga insamlingskampanjer >
Diverse olika uppdrag för Ersta diakoni >

Facebookpinterestlinkedinmail

Tags: IDENTITET, DIGITALT, TRYCK, TEXT

Back to Top